WARMSTE WEEK

De laatste week voor Kerstmis wordt elk jaar opnieuw omgedoopt tot De Warmste Week.
Naar aanloop van deze week kan de bevolking zich inzetten voor een van de geregistreerde goede doelen. Responsible Young Drivers maakt sinds de start van dit initiatief deel uit van de geregistreerde goede doelen en hecht veel waarde aan de Warmste Week. Elke actie, klein of groot, geeft ons een mooi financieel duwtje in de rug. Daarnaast is ook de maatschappelijke waarde voor onze organisatie erg groot.
Ook jij kan Responsible Young Drivers, door middel van een inzamelactie, een warm hart toedragen. Hieronder lijsten we de mooiste, meest warme initiatieven op van de afgelopen jaren.

H. Essers

H. Essers is zich al transportbedrijf maar al te goed bewust van het belang aan verkeersveiligheid. In 2017 koos het ervoor om deel te nemen aan de Warmste Week, met als goede doel Responsible Young Drivers. Op verschillende sites van H. Essers werden er diverse inzamelacties georganiseerd. Al deze acties kwamen er op initiatief van de regionale medewerkers.

KPMG Mobility

Met Mobility for Life zamelde KPMG Belgium maar liefst 3100 euro in, ten voordele van onze organisatie. KPMG motiveerde haar werknemers om de wagen thuis te laten en na te denken over een alternatief vervoersmiddel. Voor iedere werknemer die zijn/haar wagen thuis liet, schonk de organisatie 5 euro aan onze vzw.

KPMG: “Mobiliteit is voor KPMG een heel belangrijk gegeven, met die reden willen wij onze medewerkers aanzetten tot het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen zoals de fiets of het openbaar vervoer. Maar ook verkeersveiligheid is hierin cruciaal.”

Emo for Life

Eendracht Mazenzele-Opwijk, met zijn 400 jeugdspelers en 32 teams in competitie, moest in 2016 afscheid nemen van 3 spelers. Alle 3 kwamen zij om in het verkeer.

Bij wijze van eerbetoon organiseert het clubbestuur een jaarlijks terugkerend benefiettoernooi, waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Het benefiettoernooi kreeg de naam ‘EMO for Life’.

Eendracht Mazenzele-Opwijk besloot met de opbrengst, van hun warme actie in 2017, een steentje bij te dragen aan een veiliger verkeer.

Als wederdienst en aan de hand van ons Variapack toverden we de leerlingen van de het secundaire onderwijs in Opwijk (VKO, Schoolhuis en MAI Opwijk) met veel enthousiasme om tot veilige en verantwoordelijke weggebruikers.

Antwerpse studenten starten campagne tegen dronken fietsen

Enkele studenten grafische en digitale media van de AP Hogeschool Antwerpen werkten in 2018 een preventiecampagne uit. Aan de hand van een enquête ondervroegen ze 650 jongeren, tussen 16 en 28 jaar, over dronken fietsen.

Van de ondervraagden had liefst 89,2 procent al dronken gefietst. Uit de enquête bleek ook dat dronken fietsen al bij 9,7 procent fietsers tot een val of ongeval leidde.

Om hun collega-studenten en andere jongeren bewust te maken van het gevaar van dronken fietsen, ontwierp het vijftal bierviltjes onder de campagne VL0,0%.

De studenten: “We wilden het probleem bij ‘de bron’ aanpakken, op café dus. Er zijn twee bierviltjes met opdrachten en één met een weetje. Als je de eenvoudige opdrachten niet kan uitvoeren, is het tijd om een watertje te bestellen”.

Cafébazen konden de bierkaartjes bij hen kopen aan 25 euro per 150 viltjes en zo tegelijk het goede doel steunen. De opbrengst werd, in het kader van de Warmste Week, aan Responsible Young Drivers geschonken.

Carglass

Een goed doel steunen… met ruitenwissers? Dat kon in 2019, dankzij Carglass! Met hun warme actie verzamelden zij over heel Vlaanderen 5000 euro in.
Carglass: “Wij dragen de veiligheid van de bestuurder hoog in het vaandel en dit is net ook waar Responsible Young Drivers voor staat. Elke dag zorgen wij voor een kwalitatieve dienstverlening zodat onze bestuurders terug veilig op de baan kunnen. Veilig rijden begint bij een goed zicht, daarom schenkt Carglass 2 euro aan het goede doel per klant die ruitenwissers koopt. Wanneer men denkt aan Carglass, denkt men automatisch aan het 2 euro muntstuk, vandaar deze bijdrage!”

Warmste Belexa

Belexa herkent, als advocatenkantoor, dagelijks het belang van verkeersveiligheid. In het kader van de Warmste Week 2019 meende Belexa advocaten dan ook dat Responsible Young Drivers het goede doel bij uitstek was om te steunen.

Belexa: “Hiermee wordt niet alleen de bewustwording omtrent veilig rijden ondersteund, maar tevens aangetoond dat preventieve en repressieve bescherming van de betrokken partijen hand in hand kunnen gaan.”

De advocaten steunden Responsible Young Drivers met een schenking. Voor 1 dag ging hun omzet integraal naar onze organisatie.